wtorek, 25 maja 2010

lęk przed własnym 'ja'/9

filozofia prześladowców/prześladowanych(nizan
mesjasz/marks
lud-wybrany/proletariat
potępieni/burżuazja
kościół/partia-komunistyczna
łaska/wstąpienie do partii
zmartwychwstanie/rewolucja
piekło/ukaranie-kapitalistów
człowiek śródziemnomorski
moralista pragnienia
łaska bliźniego
metafizyczny jarmark
dusza zakażająca rozum
kto tworzy historię
doskonalenie własnej natury/ucieczka od niej
samo piękno nie wystarczy
miarą miłości jest miłość bez miary
religia starych kobiet/chrześcijaństwo
umrę nie poznawszy prawdy

professeur-agrege mouniou falanster jouhaux
rutilius-namatianus

kto jest teraz ludem wybranym, a kto potępionym
'ja' przejawiające się w sytuacjach skrajnych/pogoń za adrenaliną
jaka część mojego 'ja' jest naprawdę moja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

eXTReMe Tracker